26 Aralık 2011 Pazartesi

Kuru Meyveli Muffin...

Bu muffini kim yese bayılıyor. Çok beğenilen bir kek...

Tarifini yazayım hemencik...

Malzemeler

2 yumurta
3 kahve fincanı şeker
2 kahve fincanı yağ
2 kahve fincanı yoğurt
6 kahve fincanı un
1 pk. kabartma tozu(ama ben 2 tane kullanıyorum)
1 pk. vanilya
1 tatlı kaşığı tarçın
1 tatlı kaşığı zencefil
İstediğiniz miktarda ceviz (dövülmüş)
istediğiniz tüm kuru meyveler kayısı üzüm vs. ama ben yeni birşey keşfettim. Malatya Pazarı diye tabir edilen aktarlarda satılan kuru meyvelerden bir paket hazırlamışlar. İçinde envayi çeşit kuru meyve mevcut. BİM marketlerde de rahatlıkla bulabilirsiniz. Ben en son yaptığıma bunlardan 4 paket ekledim.

Yapılışı

Önce yumurtaları iyice çırpıyoruz. Şeker ekleyip çırpmaya devam ediyoruz. İyice köpürünce diğer malzemeleri yukarıdaki sırayla ekliyoruz.

Sonra harcımızı silikon muffin kalıplarına kalıbın yarısını dolduracak kadar paylaştırıyoruz. Aslında küçük kek kağıtlarından da koymak lazım kalıpların içine o zaman daha şık oluyor ama benim evde kağıt kalmadığı için ekleyemedim:)) En nihayetinde herşey tamamlandığında kekimizi pişiriyoruz.

Piştikten sonra biraz soğumasını bekliyoruz ki kalıptan dağılmadan çıksın.

Kalıplardan çıktıktan sonra yemeye hazır nefis muffinlerimiz oluyor...

Resim çektim ama telefondan gayet flu resimler çektim :D



Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Aman efendim yorum yapan elleriniz dert görmesin :))