3 Ocak 2012 Salı

Şeker Hamurlu Kurabiye

Şeker hamurlu kurabiyeyi geçen Şubat ayında 8 yıllık sınıf arkadaşım,sıra arkadaşım,dostum,kardeşim,nazımı çeken, türlü saçmalıklarıma dayanan, ben kendimi bıraktığımda bile beni bırakmayan hatun kişi için yapmıştım. Bu sürprizime çok şaşırmıştı... Canım benim:) 


Şeker Hamuru İçin;


450 gr. marshmallow şeker (BİM'den almıştım ben pembe ve beyaz Haribo'nun)
4 yemek kaşığı su
500 gr. pudra şekeri
Bir çimdik tuz

Marshmallow şekerleri cam bir kaseye boşaltın. Bir tencereye biraz su koyup, cam kaseyi üzerine oturtun. Orta ateşte ara sıra karıştırarak marshmallow şekerleri eritin. Burda dikkat edilmesi gereken; şekerlerin çok fazla erimemesi ve içlerine sıcak su kaçmaması. Eriyen şekerlere su, tuz ve pudra şekerinin yarısını ekleyip, karıştırın. Yalnız 500 gr pudra şekeri yetmeyebiliyor. İlave etmek gerekebiliyor. Yoğurma kabının dibine bolca pudra şekeri dökün. Eriyen şekerleri yoğurma kabına alın ve yoğurmaya başlayın.Ele yapışmayan ama yumuşak kıvamlı bir hamur olcak. Yoğurduğunuz şeker hamurunu strech filme sarıp beklemeye alın.
Böylece hem pembe hem beyaz şeker hamurunuz oluyor.

Kurabiye için sevdiğiniz tercih ettiğiniz bir kurabiyeyi alabilirsiniz. Ben zencefilli yapmıştım.

1 pk. margarin
1 sb. pudra şekeri
1,5 tatlı kaşığı zencefil
Vanilya
Aldığı kadar un.

Kulak memesi kıvamında bir hamur elde etmiştim.

Zamanım kısıtlıydı o yüzden ben çok şekilli yapamadım.

Kurabiye hamurunu merdane yardımıyla açtım. Su bardağıyla yuvarlak hamurlar çıkardım. Piştikten sonra şeker hamurlarını açtım. Yine bardakla kestim. Şeker hamurunu kurabiyenin üzerine şekerli suyla yapıştırdım. Pembe zemin yaptıysam beyazdan, beyaz zemin yaptıysam pembedeb süsler yaptım üzerlerine. Ne güzel anlattım değil mi:)))


İşte resimler



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Aman efendim yorum yapan elleriniz dert görmesin :))