17 Şubat 2012 Cuma

Portakal Jöleli Haşhaşlı Kek

Merhabalar...

Dün gece canım çok ama çoook sıkıldı. Saat 23:30 civarı yani :)

Malum Limon ölünce çok üzüldüm kafamı dağıtmam gerekiyordu bunun için de eeen iyi yöntem mutfağa girmekti benim için:)

Aslında ıslak kek veya çikolatalı kek yapacaktım. Ama bir baktım kakao bitmiş evde. E o saatte açık bir yer bulmakta zor :)

Benim de aklıma böyle bir şey yapmak geldi.  Tarifi kafamdan uydurdum gayette güzel oldu.

Malzemeler şu şekilde;

Keki İçin;

*3 Yumurta
*1 Sb. Şeker
*1 Sb. Yoğurt
*1 Sb. Yağ
*1 Sb. Portakal Suyu
*1 Portakal Kabuğu Rendesi
*1,5 Yemek Kaşığı Haşhaş
*2 Pk. Kabartma Tozu
*1 Pk. Vanilya
*Alabildiği Kadar Un

Jölesi İçin;

*1 Sb. Portakal Suyu
*1 Çb. Su
*Bir Tutam Portakal Kabuğu Rendesi
*2 Yemek Kaşığı Nişasta
*1 Yemek Kaşığı Pudra Şekeri

Yapılışı:

Yumurta iyice çırpılır. Sonra şeker eklenir tekrar çırpılır. Portakal suyu, yoğurt,yağ sırasıyla eklenir çırpılır. Daha sonra un,kabartma tozu, vanilya eklenir çırpılır. En son haşhaş ve portakal kabuğu rendesi eklenir iyice karıştırılır. Yağlanmış kek kalıbına konularak pişirilir.

Jölesi için: Portakal suyu ve su sos tavasına konulur. Pudra şekeri eklenir iyice karıştırılır şeker eritilir. Daha sonra portakal kabuğu rendesi ve  nişasta eklenir koyulaşana kadar karıştırılır. Jöle kıvamını alınca altı kapatılır.  

Pişen kekin üzerine güzelce dökülür. Vee sonuç aşağıdadır..



E benden bu kadar. Kekim gayet sevildi olduğu gibi kanala götürdüm ve bitirildi :)
Başka tariflerde görüşmek üzere :))

2 yorum:

Aman efendim yorum yapan elleriniz dert görmesin :))